Известие

Collapse
No announcement yet.

Обща тема за JTS - впечатления, препоръки и обмяна на опит.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Обща тема за JTS - впечатления, препоръки и обмяна на опит.

    Пускам темата поради няколко причини:
    1.Леко полеко сякаш този мотор навлиза в БГ и собствениците се увеличават, но никой във форума нищо смисленно не е написал за него.
    2.Във другите форуми (на Алфа в чужбина и на други марки) има теми в които и най редките модификации са описани и човек може да почерпи инфо - а не безсмислени подмятания на хора които не са се сблъсквали с подобни неща.

    Тези два довода ми се виждат достатъчни за да се сложи темата като важна и всеки да я обогатява с каквото може, на база опита си за да има инфо което да е полезно за колегите.
    Та ако модера прецени да го направи, също и ще е полезно и колегите от форумни сервизи да споделят независими впечатления и препоръки.


    ПП. За последната година поне десетина колеги сме пускали тема за подобни машини и всеки се сблъсква със всичко отначало.
    Last edited by tonov; d.m.y г., 19:27.
    AR 156 2.0 JTS / SW 2003 Y

  • #2
    Значи,
    Какво е 2,0 JTS?
    Това е двигател (май- предпоследния истински алфов мотор) на основата на 2.0 ТС, но с промени основно в главата и буталата.
    Това е първия двигател на Алфа с директно впръскване - не много успешен но е факт че и до днес (поне до 2010) се е предлагал на ГТ. Също е факт и разработката на Аутоделта върху този мотор със суперчарджър (копресор) и 220 кончета със стандартна карантия .
    Първото му поколение 2002/2003 не се води успешно и оттам има доста лоша слава .
    Злите езици казват че като цяло е калпав мотор но аз моя си го карам със здраве и задоволство вече две години и 40к километра .А в некои чужди форуми изтъкват че ЖТС е в пъти по надежден двигател от ТС (по мнение на фирман Алфа сервиз)
    Разликата от 2,0 ТС е че ЖТС:
    Има по 1 свещ на цилиндър
    Различни бутала подходащи за директното впръскване
    Директно впръскване в цилиндрите (с калпавата техника на БОш)
    И най-лансираното е че покрива Евро4 норма което според по компетентни люде малко го спъва.
    Лично аз съм сменявал следните неща които го различават от ТС:
    2 броя инжектори -втора употреба, поради явно некачествен ремап единия избуши на автомобила, а втория имах честа да го дам на един "майстор " за почистване.След смяната на двата автомобила няма ядове - на 160 х км е .
    1 бр. бобина 70 лв. втора ръка
    При екплоатацията до момента съм приел на всеки втори резервоар да сипвам по едно шише чистител за инжекцион на Вюрт (едно пиле ми каза че това върши работа за директното впръскване) и нямам ядове засега.
    Останалите ремонти са стандартни за 156 - тампони, носач, семеринг на КВ и това е .
    И между другото разхода на бензин ми е приличен - 9 в град Плевен а извън макс 8,2 със 180 по магистрала иначе кротко 90/140 е 6,5/7
    Last edited by vlalov; d.m.y г., 22:06.
    AR 156 2.0 JTS / SW 2003 Y

    Comment


    • #3
      Потвърждавам по-горе написаното от колегата. Тези скапани инжектори и на мен ми направиха мини коронарен инфаркт. Но след добавка към пълен резервоар за прочистване на инжектори, всичко си стана добре. Отчете ми грешка в ламбда сонда пред катализатора (аз 1 съм сменял, то точно пък нея изписа, пък не съм минал с нея повече от 5000 километра. Сондата е оригинална на бош, така че няма никакви машинации при нея) .
      JTS Мотора ми дава разход 10 във Варна. Пада от време на време до 9, но рядко. Извън града 7-8.
      Alfa Romeo 156 2.0 JTS Дъ Блек Багер
      Lancia Prisma 1.6 I.E. Пепа Проклетата

      Comment


      • #4
        http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=58064

        "Моралните устои не могат да бъдат създадени с параграфите на закона".
        К.М.

        Comment


        • #5
          Nqma ли някой, който да си е купил кола с такъв двигател като нова, а не на старо. Защото едно от нещата, които разбрах е, че тази кола си иска масло 10W60 и хубав бензин. Първото не е евтино, второто е рядкост в Бг.
          Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
          156 1.8TS 16V (01.2001)
          147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
          0879369082

          Comment


          • #6
            Нека споделя и аз моите впечатления.
            Купих колата в края на октомври-156 SW 2.00 JTS 122kW-Distinctive.
            смених масло веднага - сложих Селения голд 10W40 и филтър и тръгнах Казанлък - Търново. Мотора на 90400 км.( склонен съм да вярвам на километража) След 120 км. двигателя се разчука. Дали аз насилих много колата, дали маслото бе с неправилен вискозитет, дали е имала добавка в маслото от продавача и тя се е отмила след тези 120 км - не знам, а сигурно няма и да разбера.
            Последва позорно извозване с опелчето на бащата обратно на мен и семейството ми до Казанлък, а после с платформа от Казанлък до Търново, товарене с бутане на Алфата и транспортиране от Търново до Ст. Загора за ремонт-във Венера сървис - дано не е реклама, ама модераторите - трийте ако трябва.
            Оказа се превъртял биелен лагер на 4-ти цилиндър.
            И това на току - що купена кола и минати около 120 - 130 км - егати къръка съм.
            Ремонта мина и (на грубо) - включваше Биелни лагери, Основни лагери, Гарнитура Глава, Гарнитура всмукателен к-р, свещи, шлайф колянов вал-първи ремонт, Гарнитура капак клапани, труд и ново масло ELF 10W40 с филтър - С такова си карах Клиото 9 години и мотора веднъж не се оплака, а ако можеше да плаче , очите му вече отдавна да са пресъхнали.

            Дали не бъркам маслото пак? Ама сега карам на разработка и рядко цедя до към 6к оборота. Хората от сервиза ( много точни впрочем ) коментираха , че за 1 месец това им е третия ремонт на превъртял биелен лагер ( на моята Алфа ), като предполагам другите 2 мотора са били ТС, а не ЖТС. Също казаха, че лагерите-осн. и биелни, както и диаметрите на буталата са като на ТС-мотор два литра, само дето има помпа да впръсква горивото под налягане до 100 бара.
            Разбира се, с отварянето на мотора стана и обслужването на колата. Тогава още не познавах звука на мотора - да бях сменил и вариатора , ама не съм. Малко по-късно, пак там, смених и термостат, после и мека връзка.
            За сега нямам оплаквания, ама съм минал само 3к км.Среден разход 10,1л. на 100км., като засякох за около 2200 км. Веднъж ми даде 7/100 от Търново до Казанлък на автопилот през Хаинбоаз с около 95 км/ч. с трима души и багаж -това на трип-компютъра.
            Имам намерение тия дни да сложа добавка за инжектори. Карам с бензин от Шел и Лукойл.
            Въпреки всичко си харесвам колата, жена ми разбира, че е вече втора в мислите ми. А и в града не съм виждал друга фейсова 156 SW - гот е да си различен.
            Поздрави на всички заинтересувани от темата колеги.
            Alfa Romeo 156 SW 122kW 2004 DISTINCTIVE
            Lancia Y 1,2 8V 60к.с. 2001g. - на щерката
            Skoda 100S-в пенсия и КлиоI,1,4 Energy-продадено Opel kadet 1,3 LS sedan 1989 44kW 4 скорости-по неволя-пръдливия Ханс-продаден 0878316296и 0893569553

            Comment


            • #7
              Колега не мога да разбера защо си сложил отново масло
              10/40.Или е само за разработка?
              145 1.4ТС 97г.EX,156sw2.4jtd 20V 2005 EX,
              159sw 2.2jts ti 07г. EX,147 1.9jtdm 8V 07г.EX
              159 1.9jtdm 05г.

              Comment


              • #8
                Само да кажа да не стане убъркване буталата на ТС нямат нищо общо с тия на ЖТС


                ПС: Според мен тая кола е родила от Голд-а
                Last edited by Bobo; d.m.y г., 23:39.
                0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                sigpic
                Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                Comment


                • #9
                  JTS - 10W60
                  Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                  Comment


                  • #10
                    Благодаря на веднага отзовалите се колеги.

                    Сложих пак 10W40, заради цифрите 10 и 40, които смятам са най-добре за нашите температури в БГ зиме и лете, т.к. сменям масло веднъж годишно, понеже навъртам 10к км., а и съм доволен от реното ми ( старото ) от точно това масло.
                    Също така, така бързо взех колата, че нямах много време да се интересувам, не съм предполагал че ще купя JTS, във форума съм отдавна и чета, ама за ТС, то за JTS почти няма и писано. В ауто датата пак излиза 10W40. Иначе от години назад ми беше ясно, че следващата ми кола ще е 156.
                    Да, може да се каже, че това масло ще го хвърля към 6-7к км. т.е. към Април. До тогава ще карам на разработка и 10В40 са добри (смятам )характеристики за хладното време. После смятам да сложа 10W60. Само не съм решил каква марка, ама едва ли ще е Селения. Дори се замислям отсега за налято дали да не махам декоративния пластмасов капак над мотора с цел по-добро охлаждане - това след като четох по-горе поста, че JTS е с недомислена глава и държи висока температура в главата ( от там влияе на вискозитета на маслото и хоп - ремонт )
                    Относно буталата - доколкото си спомням ( отпреди 3 месеца ), като диаметри само че са еднакви с ТС, а не знам като ход или като форма, т.к. нали тук е една свещ на цилиндър, а ТС са с по две свещи. Тук не претендирам , че съм точен. Да не подведа някого неволно. Не съм лично мерил с шублер нито бутало на ТС, нито на JTS.
                    Alfa Romeo 156 SW 122kW 2004 DISTINCTIVE
                    Lancia Y 1,2 8V 60к.с. 2001g. - на щерката
                    Skoda 100S-в пенсия и КлиоI,1,4 Energy-продадено Opel kadet 1,3 LS sedan 1989 44kW 4 скорости-по неволя-пръдливия Ханс-продаден 0878316296и 0893569553

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от angelovi69 Покажи съобщение
                      Благодаря на веднага отзовалите се колеги.

                      Сложих пак 10W40, заради цифрите 10 и 40, които смятам са най-добре за нашите температури в БГ зиме и лете, т.к. сменям масло веднъж годишно, понеже навъртам 10к км., а и съм доволен от реното ми ( старото ) от точно това масло.
                      Също така, така бързо взех колата, че нямах много време да се интересувам, не съм предполагал че ще купя JTS, във форума съм отдавна и чета, ама за ТС, то за JTS почти няма и писано. В ауто датата пак излиза 10W40. Иначе от години назад ми беше ясно, че следващата ми кола ще е 156.
                      Да, може да се каже, че това масло ще го хвърля към 6-7к км. т.е. към Април. До тогава ще карам на разработка и 10В40 са добри (смятам )характеристики за хладното време. После смятам да сложа 10W60. Само не съм решил каква марка, ама едва ли ще е Селения. Дори се замислям отсега за налято дали да не махам декоративния пластмасов капак над мотора с цел по-добро охлаждане - това след като четох по-горе поста, че JTS е с недомислена глава и държи висока температура в главата ( от там влияе на вискозитета на маслото и хоп - ремонт )
                      Относно буталата - доколкото си спомням ( отпреди 3 месеца ), като диаметри само че са еднакви с ТС, а не знам като ход или като форма, т.к. нали тук е една свещ на цилиндър, а ТС са с по две свещи. Тук не претендирам , че съм точен. Да не подведа някого неволно. Не съм лично мерил с шублер нито бутало на ТС, нито на JTS.
                      Е те това СМЯТАМ е много гадна дума. Хората, дето са измислили и създали колата са написали 10W60 защото така са я изчислили. А вие си правите експерименти с по-рядко масло особено при високите температури и после пищите - колата не върви добре, че и се строши. И Селенията си е точно за тази кола. Имаше един клип за Кастрол - сложи си него
                      Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                      156 1.8TS 16V (01.2001)
                      147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                      0879369082

                      Comment


                      • #12
                        Те за това тея матори имат убава слава - 10/40 масло щото сме инженери и после шо имам котенца .
                        И с това масло нормално да ти кажат това за температурата в главата .
                        Абе колега в книжката си пише какво иска колата .
                        AR 156 2.0 JTS / SW 2003 Y

                        Comment


                        • #13
                          Относно маслата за тези мотори - производителя горещо препоръчва само и единствено 10W60.
                          Във чуждите форуми е описано как нови Алфи с тези мотори при експлоатация с 10/40 почват да са проблемни.
                          Лошия момент тук е че това се случва с препоръката на регионалните дилъри на Алфа Ромео - т.е. те сами си ебават продукта .
                          При директното впръскване наистина има завишена температура в главата, но не е поради грешка а поради факта че горивото не охлажда елементите на смукателния такт а се впръсква подгрято и то доста - инжекторите са в огъня.
                          По тази причина битува и мнението за тех. дефект в главата - не се смазва с правилното за Темп. масло и те така дефектира технологично.
                          AR 156 2.0 JTS / SW 2003 Y

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от badmadafaka
                            Може би защото и те са някакви "инж."-ове и "сметачи"...

                            Имам колега който оперира ГТ с 2.0 JTS от чисто нова и където и да я е карал за смяна на масло (все в сервизи дето знаят какво е "Алфа" разбира се), навсякъде са му казвали, че най-евтиното нещо, което трябва да си позволява да сипе в мотора на тая кола е "Тутела 10W60"...
                            Що бе може да кара с него ма да го сменя на 4000км
                            0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                            sigpic
                            Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                            Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от badmadafaka
                              Мисълта ми беше, че не са чак толкова зле в сервизите (поне фирмените - доолкото знам го е карал само в Милано Моторс и Вантотрейд), и знаят, че тоя мотор е за 10W60...
                              Сега Тутелата колко става не знам, ама ако им е направил няколко пъти подред кисела физиономия за рейсинг-а, вероятно са решили, че е приемлив вариант...
                              Между другото човека си кара колата нормално вече близо 70К и не се е оплакал грам от двигателя...
                              Ми незнам колко са зле ма съм виждал с кви ли не кастроли тоя мотор да го изкарват от там
                              0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                              sigpic
                              Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                              Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                              Comment

                              Working...
                              X